Engleski jezik struke III (izborni modul)
Nositelj |
ECTS bodovi: |
Studij: |
Opis predmeta
Nastava se temelji na recentnim stručnim i/ili znanstvenim člancima iz određenih područja znanosti relevantih za studije i nastavu preddiplomskih studija pri PBF-u: biotehnologije, prehrambene tehnologije i nutricionizma. Na tim tekstovima utvrđuju se kognitivne sposobnosti, te sposobnosti čitanja pisanja i usmenogizlaganja o pročitanim tekstovima na engleskom stručnom jeziku. Ujedno se proširuje stručni vokabular studenata, te se utvrđuju i jezične i gramatičke strukture. Studenti sami odabiru temu koja ih posebno zanima, te samostalno, prikupljaju materijale iz različitih izvora, biblioteka, knjiga, časopisa i interneta i stvaraju sami svoj corpus za seminarski rad. Svi materijali moraju biti napisani na izvornom engleskom jeziku. Zatim, pod kontrolom nastavnika, studenti izrađuju svoj seminarski rad, koji mora sadržavati glosar, sažetak i natuknice. Konačno, studenti usmeno izlažu svoj rad ispred auditorija (ostalih studenata i nastavnika), najčešće uz pomoć Power Point tehnologije. Već iz samog opisa modula jasno je vidljiva višestruka korist koju sam student dobiva ovakvim načinom rada, koji je usmjeren osamostaljenju studenta u uporabi engleskog jezika unutar njegove (studentove) struke i budućeg zvanja.
ISHODI UČENJA
ENGLESKI JEZIK STRUKE III
|
||
NOSITELJ PREDMETA:
Andrea Šupih-Kvaternik, prof., viši predavač
|
||
GODINA/SEMESTAR U KOJEM SE ODVIJA NASTAVA:
3. godina, VI semestar
|
||
STATUS MODULA:
Izborni B modul za sva tri studija (PT, BT i N)
|
||
DA LI SE KOLEGIJ MOŽE PREDAVATI NA ENGLESKOM ILI NA JEDNOM OD SLUŽBENIH JEZIKA EU:
Da, engleski
|
||
OBLIK NASTAVE
|
SATI
|
IZVOĐAČ NASTAVE
|
Predavanje
|
10
|
Andrea Šupih-Kvaternik, prof., viši predavač
Dijana Njerš, prof., predavač
|
Seminari
|
20
|
Andrea Šupih-Kvaternik, prof., viši predavač
Dijana Njerš, prof., predavač
|
ECTS bodovi: 3
|
||
CILJ MODULA:
Razvijati kreativnost, stečena znanja iz engleskog jezika struke, proširiti i obogatiti stručni vokabular, analizirati, prevoditi, diskutirati o stručnim/znanstvenim tekstove iz područja znanosti i tehnologija kojima se bavi PBF, potrebnih za studij i rad, te za buduće zaposlenje. Uz obvezatne teme koje se obrađuju na studijima Prehrambene tehnologije, Biotehnologije i Nutricionizma važno je i razvijanje znanja, sposobnosti i kompetencije iz engleskog jezika struke , te razvijanje sposobosti studenata da nakon ovog modula mogu samostalno formulirati i izraziti na engleskom jeziku svoje mišljenje o različitim temama iz svoje struke, te sastaviti i napisati sažetak stručnih ili znanstvenih članaka.
|
||
ISHODI UČENJA PREDMETA:
Sažetak:
Nakon završetka kolegija, studenti će biti sposobni:
- Demonstrirati znanje i razumijevanje engleskog jezika struke koje počiva na stečenim znanjima na način da su sada studenti sposobni samostalno razvijati i primjenjivati stečena znanja unutar područja istraživanja studija
- stečena znanja, vještine i kompetencije iz engleskog jezika struke, pri razumijevanju i rješavanju problema, studenti će moći primijeniti u novim situacijama u širem kontekstu koji je povezan s područjem/područjima studiranja
- Analizirati i diskutirati o pročitanom stručnom ili znanstvenom tekstu na engleskom jeziku.
- Diskutirati kako sa svojim kolegama, tako i sa stranim studentima i nastavnicima na engleskom jeziku o različitim stručnim temama (npr. o radu u laboratoriju, nekim pokusima, ili o tematskim dokumentarcima, npr. Food, Inc. The Story of Stuff, Supersize me)
- Primijeniti stečena znanja u svom svakodnevnom radu, pri studiju, učenju iz strane literature, često pisane na engleskom jeziku.
- Primijeniti stečena znanja u pisanju sažetaka na engleskom jeziku.
- Samostalno osmisliti, planirati, sastaviti i napisati seminarski rad o odabranoj temi te ga izložiti/ demonstrirati pred auditorijem.
|
||
IZVEDBENI PROGRAM PREDMETA:
Nastava se izvodi putem predavanja i seminara.
Studenti sami biraju teme svojih seminarskih radova iz područja svojeg studija.
Interpretiraju se tekstovi koji se obrađuju, pridružuje se vokabular naučen na izbornom modulu Engleski jezik struke III onome svladanom na obvezatnim modulima Engleski jezik struke I i II te se izgrađuje i obogaćuje stručni vokabular studenata kojim se oni služe prilikom diskusija i debata.
Teme se pažljivo biraju kako bi motivirale studente da izraze svoje mišljenje, te translatiraju ono što su naučili na Engleskom jeziku struke III na znanje koje su usvojili na ostalim modulima.
Teme:
Uz izbor tema podržanih građom iz udžbenika: Andrea Šupih-Kvaternik: An English Reader for Food Technology and Biotechnology, Manualia Universitatis Studiorum Zagrabiensis, Zagreb, 2005 i Collin Cobuild: Key Words in Science & Technology, HarperCollins Publishing, 2010., kako je to i najvažnije za jezik struke, za korpus članaka i vježbi kod izbornih modula uvijek se držimo najvažnijeg principa u nastavi stranih jezika struke a to je analiza potreba (needs analysis), tj. pratimo stvarne, aktualne teme iz područja kojima se bavi struka i studiji pri Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Stoga uz osnovne teme i vježbe iz zadanih udžbenika, u nastavu unosimo npr. Ak. god. 2012/13. : aflatoksini u mlijeku. Prijašnjih godina to su bile tada aktualne teme (kravlje ludilo, zloporaba antibiotika, bio goriva, nanotehnologija, kloniranje, itd.)
Dokumentarni filmovi za diskusiju i analizu:
The Future of Food
Monsanto
|
||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE:
Nastava se sastoji od predavanja i seminara.
|
||
NAČIN PROVJERE ZNANJA I POLAGANJA ISPITA:
Seminarski rad, pismeni i usmeni ispit.
|
||
NAČIN PRAĆENJA KVALITETE I USPJEŠNOSTI IZVEDBE:
Studenti će primijeniti naučeno znanje prilikom diskusija i debata koje čine okosnicu izborne nastave stranog jezika pri PBF-u i prilikom izlaganja svojeg seminarskog rada pred auditorijem.
Pri izradi seminarskog rada studenti će pokazati sva stečena znanja iz nastave engleskog jezika struke: pronaći i pročitati literaturu potrebnu za zadanu (odabranu) temu, izraditi glosar stručnih riječi, samostalno napisati seminarski rad, izraditi prikaz u PowerPoint programu, te usmeno obrazložiti odabranu temu ispred auditorija, te kasnije odgovarati na pitanja i sudjelovati u diskusiji.
|
Nastava
Vrste nastave | Sati | |
oznaka | Naziv | |
P | Predavanja | 20 |
A | Auditorne vježbe | |
L | Laboratorijske vježbe | |
PK | Vježbe u praktikumu | |
S | Seminar | 30 |
T | Terenske vježbe |
Uvjeti za dobivanje potpisa
Redovito pribivanje nastavi i aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu i izradi radnih zadataka, uspješno pisanje i usmeno izlaganje seminarskog rada – kolokvija. |
Način polaganja ispita: | Pismeno | X | Usmeno | X |
Literatura
Obvezna literatura
red. broj | Naziv |
1. | Portfolios – radni materijali: recentni stručni i/ili znanstveni članci na izvornom engleskom jeziku iz znastvenih i stručnih časopisa relevantnih za studije biotehnologije, prehrambene tehnologije i nutricionizma prilagođeni nastavi engleskog jezika struke |
2. | Collins COBUILD- KEYWORDS IN SCIENCE&TECHNOLOGY, HarperCollinsPublishers, 1999. |
Preporučena literatura
red. broj | Naziv – znanstveni i stručni časopisi: |
1. | New Scientist (odabrani članci iz područja studija) |
2. | Scientific American (odabrani članci iz područja studija) |
3. | American Scientist(odabrani članci iz područja studija) |
4. | Nature (odabrani članci iz područja studija) |
5. | Internet – recentne stranice relevantne za područje studija |